_saite_umschlag_01_02_03_04_05_06_07_08_09_010_011_012

DaFiU Wall Calendar for 2014 • Настінний календар для DaFiU на 2014 рік. Тема: “Казки ніколи не старіють” (на основі дитячих малюнків).

DaFiU Wall Calendar for 2014. In general, I try to stick to childishness and nοt to do design wise and too confusing, but simple, beautiful and colorful. Of course, conceptually calendar is divided into 4 blocks that are marked by four background colors.


І був конкурс дитячих малюнків, і були дитячі малюнки, і була конференція, і була річниця Асоціації Українських Ґерманістів і було бажання зробити настінний календар.

Оскільки календар мав надаватися не лише для прямих цілей – визначення днів тижня і місяців, але й бути базою для дидактичних цілей Goethe Institut – на основі німецьких казок вчити дітей німецької мови, то важливим акцентом, найважливішим акцентом, був зовнішній вигляд сторінок.

Спершу про обкладинку. Як завжди, оскільки я стараюся акцентувати на словах і текстах в дизайні, морфологія слова “Kalender” німецькою “зіграла на руку” і я зміг акцентувати на відмінку слова виділивши закінчення іменника, яке відповідає його артиклю “der Kalen-der“. Надзвичайно гарний малюнок до казок Братів Ґрімм, який, ми з організаторами конкурсу надіємося, не був плагіатом прийшлося лише доповнити краплями фарби на фоні (саме так був оформлений і сам оригінал).

Щоб не переобтяжувати дизайн нагромадженням елементів і не зображати малюнки на сторінках в рамочках (квадратах\як квадрати), одним словом, щоб навіть не дивитися в бік, назвемо це, дешевого і швидкого пан-українського дизайну, який вселився в більшість української поліграфічної продукції.

Отож, щоб зробити гарно потрібно було перетворити малюнки в дизайн, а там, де картинка закінчувалася краями листка А4, домалювати і додумати продовження. Як я вже казав, щоб не переобтяжувати дизайн нагромадженням був вибраний “векторний підхід” – всі продовження поза зоною малюнків промальовувалися лише обрисами, не деталізованими об’єктами.

Загалом, я старався дотримуватися дитячості і не робити дизайн надто премудрим і заплутаним – просто, гарні і кольорові малюнки. Звісно, концептуально календар ділиться на 4 блоки, які позначені чотирма фоновими кольорами, відповідники яких прочитуються вже у цифрах “2014” на обкладинці. З концепції вибивається тільки місяць вересень, фон якого на жовтий і синій ділить Жар-Птиця – перший місяць навчання, оскільки календар має дидактичний підтекст повинен виділятися.

Оскільки мені самому важко давалося вивчити послідовність місяців німецькою мовою, я вирішив полегшити ця справу дітям, які цей календар оглядатимуть – ділячи рік на кольорові блоки легше запам’ятати які місяці належать до якого блоку. За таким же принципом відбирався ілюстративний матеріал – інтуїтивно сюжети “тепліші” до літніх та весняних місяців і “холодніші”, чи в смисловому, чи в кольоровому розумінні, до місяців зимових та осінніх.

Маю сказати, що серед малюнків зустрічалися безумовні шедеври, особливо із урахуванням відповідності до віку дітей, на жаль, оскільки малюнки відбиралися із дидактичною, в першу чергу метою, художню вартість при відборі довелося відсунути на другий план. А оскільки відбором займався не я, то важко було створити справді довершений продукт, яким би я був задоволений на 100%, довелося йти на компроміси із самим собою, щоб компенсувати певні “недоліки” відібраного матеріалу.


Мирослав Трофимук - молодший